Gaat uw partner of ouder naar een zorginstelling of lijkt verhuizing naar een zorginstelling de beste oplossing? Dan komt er veel op u af. Vooral vragen over hoe dit te regelen en wat de financiële gevolgen zijn. Op 7 mei organiseert het Mantelzorgcentrum een bijeenkomst in de Brink over opname in een zorginstelling. Tijdens deze bijeenkomst wordt u veel duidelijk over de gevolgen van opname en wat u nu alvast kunt regelen. Geen tijd om naar de bijeenkomst te gaan? Op onze website vindt u alvast informatie over dit onderwerp
Deze onderwerpen kunt u verwachten
- Administratieve zaken (postadres partner/ouder, huisarts)
- Praktische zaken (huishoudelijke hulp, hulpmiddelen)
- Financiële en juridische zaken (gezamenlijke bankrekening, financiële beslissingen, levenstestament)
- Uitgaven en inkomsten (eigen bijdrage, eigen huis 'opeten', huur- en zorgtoeslag, belastingen en heffingen, AOW, reiskosten)
Datum
Dinsdag 7 mei 2024
13.30 - ca. 15.00 uur
Locatie
Sociaal Cultureel Centrum De Brink, Obdam
Aanmelden
Aanmelden voor deze bijeenkomst is verplicht. Dat kan via of 085 - 018 38 90